Alla inlägg under september 2012

Av Emil Lahti - 12 september 2012 21:17

Nå hej. Idag hämtade jag ut mina kosttillskott som jag beställde i söndags :)

Beställde tre saker: Hot blood, en pre-workout som ska ge ökad fokus, pump och energi, samt maximera cellvolymen eller nå sånt där, den levde då helt klart upp till förväntningarna :)

Kre-alkyn, en ph balanserad variant av kreatin som hjälper till att transportera energi till musklerna, den binder inte vatten som vanligt kreatin vilket är en fördel då man inte lagrar in en massa vatten i musklerna vilket inte är önskvärt för mig i alla fall ;) den ger även sjuk pump! :)

Zink kapslar: Metallen zink i kapselform, hjälper till att öka testosteronhalten, ganska bra när man vill bygga muskler med andra ord ;) Är även bra för hår, hud, immunförsvar och sårläkning :)

For på gymmet efter att ha tryckt i mig dessa tre preparat och körde ett pass med biceps, axlar och lite ben, nu ligger jag helt död i sängen, därför orkar jag inte skriva nå mer nu så godnatt // Lahti

Av Emil Lahti - 5 september 2012 23:07

Ligger och kan inte somna så slänger väl upp de där bilderna ifrån lägenheten, tv saknas ännu, men ska försöka fixa det till helgen :-) La familia kom förbi idag och hjälpte till med att få upp tavlor å sånt på väggarna, vi tog en fika å sen drog de hem till lule igen.

Sen kom John och Bergström förbi så vi tog en fika till och for sen ut och gled lite med bmw'n, stereon har fått nå galet för sig och vägrar ge någon form av ljud ifrån sig, vilket gör mig sur, är det inte det ena så är det de andra, nåja får försöka fixa det imorrn :)

Godnatt på er alla :)

Av Emil Lahti - 5 september 2012 17:50

Missade att skriva igår, vart för trött, satt och såg the dictator hos stenvall, höll ju på att dö av skratt, helt störd film sammanfattningsvis ;)

Nåväl, till hemligheten jag skrev om i förrgår. I måndags var jag med stenvall på en affär här i kalix, vi gick förbi ett ställ med one pieces, och jag sa lite skämtsamt att om han köpte en rosa så skulle jag ha på mig den på skolan en hel dag, mot att jag fick ta den efteråt. Han funderade ett litet tag och köpte den sedan.. Jaha tänkte jag, vad fan har jag nu gett mig in på??

Men höll min del av dealen och hade den på mig hela skoldagen igår. Reaktionerna var mest skratt och konstiga blickar, men det var helt klart en kul grej att göra, man måste ju kunna bjuda på sig själv ;)

Ni får en bild på John i den oxå, tight var bara förnamnet ;)

Nåja, hej på er så länge!

Av Emil Lahti - 3 september 2012 23:12

Nå hej :) Då ligger man och vilar i lägenheten tillslut, for till HSB med chrille och stenvall imorse och fyllde i papprena och hämtade ut nycklarna.

Efter skolan så lyckades vi på något mirakulöst sätt krångla oss in med släpet fram till huvudentrén, det var ett jääävla projekt, men det gick i alla fall :) Nåväl, vi tömde släpet och fyllde lägenheten med alla grejer, gick snabbt och smidigt då vi var ett par stycken som kunde bära. Sedan var det bara att möblera.

Nå bilder får ni inte se ännu, tyvärr, det är för kalt på väggarna än så länge, blir att låna en slagborr imorrn så att det blir en ändring på det ;)

Vad har man annars gjort idag?? Har suttit på skolan och gått igenom lite papper och gjort klart lite arbeten som har blivit kvar sen tidigare, det var ungefär lika intressant som det låter.. Sen har jag varit chaffis åt Niemi som hade tagit sig en bastu och ett par öl med sin hyresvärd, inte varje måndag man får en sån uppgift ;)

Ska egentligen sitta och skriva klart en labbrapport om elektrolys, men har varken tiden eller orken på min sida just nu ;) Istället ligger jag här och bloggar och smider planer inför morgondagen, vad för planer får ni veta imorrn, men kan säga att det lär bli ganska kul och intressant ;)

Men nu får det vara nog för ikväll, ska ta och bädda och slänga mig i säng och sova.

Godnatt på er alla // Lahti

Av Emil Lahti - 2 september 2012 14:18

Nå niin, idag tar jag och fyller släpet och bilen och flyttar till Kalix för tredje och sista gången. Får min lägenhet på måndag så jag lär väl slänga upp lite bilder från den när allt är fixat och klart, tror det kommer att bli fint :)

På måndag börjar även skolan på riktigt (två veckor efter alla andra, skönt kan man väl säga) så man får väl ta sig i kragen och försöka göra det bästa av det sista läsåret.

Har en hel del att läsa året som kommer, matte B, matte D, kemi B, fysik A, mikrobiologi och genetik (vilket jag ser fram emot) För att inte tala om alla standardämnen man måste läsa...

Nåja, det är väl bara att kämpa på, när det är över så väntar roliga tider :) Nog för att det sista läsåret garanterat kommer att bli roligt, men det är därefter livet med stort L börjar :)

Men nu har jag fan int nå mer tid till att sitta å skriva, har ett flyttlass som väntar på att fyllas..

Vi höres // Lahti

Av Emil Lahti - 1 september 2012 22:51

Har nyligen hittat en så jävla bra låt, fin text, fin musik, en fin dänga helt enkelt, levererad av The Fray.

Heartbeat

We're on an open bed truck on the highway
Rain is coming down and we're on the run.
Think I can feel the breath in your body.
We gotta keep on running til' we see the sun.

Oh you gotta fire and it's burnin' in the rain.
Thought that it went out, but it's burnin' just the same.
And you don't look back, not for anything.
'Cause love someone, love them all the same.
If you LOVE someone, love them all the same.

Oh I feel your heartbeat.
And oh, you're comin' around, comin' around, comin' around
If you can love somebody, love them all the same.
You gotta love somebody, love them all the same.
I'm Singing, Oh, I'm Feeling Your Heartbeat.

I'm tryin' to put it all back together.
I've got a story and I'm tryin' to tell it right.
I've got the kerosene and the desire.
I'm trying to start a flame in the heart of the night

Oh you gotta fire and it's burnin' in the rain.
Thought that it went out, but it's burnin' just the same.
And you don't look back, not for anything.
'Cause you love someone, you love them all the same.
If you love someone, you love them all the same.

Oh I feel your heartbeat.
And oh, you're comin' around, comin' around, comin' around
If you can love somebody, love them all the same.
You gotta love somebody, love them all the same.
I'm singing, Oh, I feel your heartbeat.

I know the memories rushing into mind.
I want to kiss your scars tonight.
I'm laying here,
'Cause you've gotta try, you've gotta let me in, let me in

Oh I feel your heartbeat.
And oh, you're comin' around, comin' around, comin' around
You love somebody, you gotta, you gotta love somebody
You gotta, I'm singing, oh, I feel your heartbeat,
All your heartbeat, yeah, I said,
All your heartbeat, yeah,
All your heartbeat

Av Emil Lahti - 1 september 2012 19:36

Jaa då har man fått någon form av inpuls och skaffat sig en blogg, antar att jag har ett behov att skriva av mig lite ibland. Nåja, kan väl bli kul att se vad som händer :)

I vanlig svensson ordning så ska man väl börja med att presentera sig. Franz Emil Mikael Lahti heter då jag (skratta inte, var min far som ville att jag skulle heta Franz, inte mitt beslut med andra ord) Jag är en kille på arton år för tillfället, uppvuxen i Norra sunderbyn, Luleå. Bor och studerar för tillfället i Kalix, läser naturvetare på Kalix naturbruksgymnasium, tänker INTE jobba med naturbruk i framtiden om ni anade det, jag ska bli något inom vården, vill jobba med människor, inte träd...

Ids inte börja skriva något annat, typ intressen och sånt. Vad jag sysslar med lär ni få reda på i framtiden om ni skulle råka trilla förbi här igen.

Och med det sätter vi punkt på det här osammanhängande inlägget ;) Ha en trevlig kväll //Emil Lahti

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards